Jumlah Paparan Halaman

26 Ogos 2020

ESCAPE Challenge Membuka Tema Taman Tertutupnya Di Paradigm Mall Petaling Jaya

 
ESCAPE Challenge adalah taman tema pengembaraan dalaman yang membawa jenama permainan luaran & keseronokan retro-eko ESCAPE ke persekitaran bandar, memberikan penduduk bandar hari ini melepaskan diri dari gaya hidup santai dari hiburan & hiburan dalaman, dan pengasingan dari luar. ESCAPE Challenge mewujudkan persekitaran yang ideal di mana keluarga dan rakan-rakan dapat berkumpul bersama dengan keseronokan interaktif yang sihat di persekitaran bandar.


Perjalanan dan tarikan di taman permainan dalaman ini meniru keseronokan & permainan generasi terdahulu yang kita nikmati di persekitaran semula jadi yang jauh dari bandar. Mereka direka untuk tetamu dari semua peringkat umur, kemampuan fizikal dan tahap keyakinan, menunjukkan bahawa tidak kira berapa usia atau muda anda waktunya untuk bermain.

"ESCAPE Challenge, Petaling Jaya adalah pameran kami untuk jenama retro-eco fun dan permainan luar ESCAPE dalam suasana kontemporari. Ini mencerminkan sinergi antara ESCAPE dan rakan kongsi mall & pemaju untuk membawa kawasan luar di dalam rumah, dan menandakan kemasukan ESCAPE ke pusat bandar.

"Ini selalu menjadi strategi kami untuk menyebarkan jenama ESCAPE ke bandar-bandar lain di seluruh dunia. ESCAPE Challenge mentakrifkan semula konsep Pusat Hiburan Keluarga (FEC) berdasarkan etos ESCAPE untuk menemui semula permainan kanak-kanak."


Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif WCT Malls Berhad, berkata:
"Kami sangat senang memperkenalkan Escape Challenge Park, sebuah kemudahan rekreasi bertaraf dunia semi terbuka seluas 35,000 kaki persegi yang memberikan pengalaman pertama seumpamanya kepada semua pembeli kami. Taman ini menyediakan pelbagai aktiviti yang penuh adrenalin di samping program pembinaan pasukan yang disesuaikan secara profesional untuk mana-mana pertubuhan korporat atau bahkan pesta ulang tahun.

"Kelahiran ESCAPE Challenge Park memperkuat Paradigm Mall PJ sebagai pusat komuniti keluarga yang sihat yang memenuhi keperluan dan kehendak masyarakat bukan hanya melalui membeli-belah dan makan sahaja tetapi juga melalui pengalamannya yang memperkaya.

"Pada zaman digital hari ini, kanak-kanak dan orang dewasa menghabiskan lebih banyak masa pada peranti elektronik mereka daripada aktif di luar rumah. Dengan menawarkan pengalaman taman cabaran yang sangat mengasyikkan ini kepada pembeli kami, kami berharap semua orang dapat menikmati masa yang berkualiti bersama."


Emily Tan, Ketua Pemasaran Klook Malaysia berkongsi,
Sebagai platform tempahan aktiviti dan perkhidmatan pelancongan terkemuka di dunia, Klook berdedikasi untuk memberi peluang kepada pelancong untuk mencari dan menempah pengalaman terbaik seterusnya dengan mudah. Kami merasa terhormat dilantik sebagai Agensi Pelancongan Dalam Talian (OTA) eksklusif untuk menawarkan aktiviti dalaman yang menarik seperti ESCAPE Challange. Kami ingin bekerjasama dengan lebih banyak rakan kongsi dalam industri ini untuk membolehkan rakyat Malaysia menemui pelbagai perkara yang menyeronokkan pada hujung minggu semuanya dalam platform Klook."

Lembaran Fakta ESCAPE Challenge
Fakta Pantas:

  • Saiz: 3500m2
  • Waktu Perniagaan: Selasa - Ahad, 10 pagi - 10 malam
  • Lokasi: Paradigm Mall, Petaling Jaya
  • Laman web: www.escape.my/pj
  • Alamat e-mel: info@escape.my
  • Bilangan tarikan: 11



Harga tiket:

Tiket 1 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM45.50 - RM65 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM68.60 - RM98 Anak Super (61 - 100+) RM45.50 - RM65 (percuma untuk Malaysian Super Kids semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).

Tiket 2 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM67.90 - RM97 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM102.90 - RM147 Kanak-kanak Super (61 - 100+) RM67.90 - RM97 (percuma untuk Super Kids Malaysia semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).


Tarikan kami:

  • Perniagaan Monyet - tarikan terbesar kami di taman, yang menampilkan 56 halangan di 3 peringkat yang berbeza untuk para tetamu mendaki dan menavigasi, termasuk kursus tali, tali zip dan ayunan Tarzan
  • Menara Gecko - tembok bangunan setinggi 10m untuk tetamu naik
  • Aerobat - trapeze terbang kami di mana pelawat dapat mengatasi ketakutan ketinggian mereka dengan terbang, berayun dan menangkap
  • Banana Flip - slaid khas kami yang melepaskan penunggang dari pelongsor hampir menegak 14m di atas, ke bawah slaid yang melengkung ke atas di hujung, menghantar penunggang ke udara dan ke beg udara pendaratan.
  • Atan's Leap - platform 20m untuk para tetamu mengambil lompatan iman.
  • Monkey School - versi mini kami dari Monkey Business for Future Kids (berumur 0-3) dan Junior Junior Kids (4-12) di bawah 120cm.
  • Coco Climb - pokok kelapa setinggi 8 juta untuk didaki oleh tetamu - secara literal!
  • Zoom Bug - trek di mana kanak-kanak (dan orang dewasa) dapat menunggang & berlumba dengan kereta berkuasa sendiri
  • Beg udara - platform 2m dan 4m untuk tetamu melompat dari, mendarat ke beg udara
  • Slingshot - bungee terbalik di mana tetamu diikat pada tali elastik yang diketatkan sebelum 'slingshot' ke udara
  • Jumping Jack - Trampolin di mana para tetamu boleh melompat dan mencuba flip & trik baru









20 Ogos 2020

#MakaKami: Projek57 Perusahaan Sosial Memasuki Tahun ke-5 Dengan Sasaran 100,000 Pita Perpaduan

 
Dalam hitungan detik untuk Hari Merdeka dan Hari Malaysia, syarikat sosial Projek57 mensasarkan untuk menjual 100,000 Pita Perpaduan kepada rakyat Malaysia tahun ini, dengan 100 peratus keuntungan disalurkan kepada masyarakat Orang Asli dan golongan kurang bernasib baik.


Selama dua tahun terakhir inisiatif Unity Ribbon sahaja, kira-kira 260,000 rakyat Malaysia membeli dan memakai pita yang berfungsi sebagai simbol patriotisme dan perpaduan, dan berharap untuk masa depan yang lebih baik bagi Rakyat.

Melalui penjualan Unity Ribbon serta t-shirt kapas berkualiti tinggi dan barang dagangan lain yang menampilkan reka bentuk rumah yang unik dengan mesej perpaduan, Projek57 dan rakan-rakannya dapat memperkasakan komuniti belia yang memerlukan dengan mengumpulkan hampir RM300,000 sejak penubuhannya pada tahun 2015.

Diilhamkan oleh bendera Jalur Gemilang, Unity Ribbon dilancarkan oleh Projek57 pada tahun 2018. Unity Ribbon ini dihasilkan oleh anak muda Orang Asli, orang kurang upaya dan kurang berkemampuan. Bengkel Unity Ribbon juga diadakan untuk membuat pita dengan tangan sambil menanamkan mesej harapan di kalangan para peserta. Dengan harga RM3.00 setiap satu, pita itu menampilkan bayangan ikonik wajah Perdana Menteri pertama negara Tunku Abdul Rahman.


Mereka yang berminat juga boleh membeli t-shirt dan polo shirt yang menampilkan Tunku Abdul Rahman dan mesej patriotik. Terdapat pelbagai reka bentuk dan saiz yang tersedia untuk semua peringkat umur. Syarikat sosial itu juga telah bekerjasama dengan Pewaris Bumi tahun ini untuk membuat topeng muka kain yang dapat digunakan semula dengan Trade Fair bersulam dengan siluet ikonik Projek57 Tunku Abdul Rahman yang bermula pada harga RM30.00. Topeng ini dilengkapi dengan poket saringan dan telah diuji di Hong Kong oleh seorang pengamal perubatan, dengan keberkesanan hingga lebih kurang 90%.

Pengasas Bersama Projek57 Syed Sadiq Albar berkata, “Dengan tema Rukun Negara untuk Hari Merdeka tahun ini, Unity Ribbon dapat memainkan peranan khas sebagai simbol harapan terutama bagi para belia negara. Ini adalah tahun yang sangat sukar dan hanya dengan berdiri bersama-sama, kita dapat maju sebagai sebuah negara. Mesej kami adalah satu pesanan yang mudah tetapi mengikat kami sebagai rakyat Malaysia. Bersama dengan rakan kongsi dan organisasi belia, kami akan terus menjangkau komuniti yang memerlukan dengan Gerakan Harapan Belia Projek57."


Pengasas Bersama Projek57 Collin Swee menambah, "Kami bertujuan untuk memacu perbincangan berasaskan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat, dengan perhatian khusus diberikan kepada belia kita yang memerlukan kita lebih dari sebelumnya tahun ini memandangkan cabaran yang telah kita hadapi sebagai hasilnya wabak tersebut. Dengan menanamkan nilai-nilai Rukun Negara, iaitu patriotisme, kepelbagaian, perpaduan dan kemajuan, kita berharap dapat mendorong para belia kita untuk mencari suara mereka dan membuat perubahan dalam kehidupan mereka dan bagi orang-orang di sekitar mereka."

Projek57 tahun ini bekerjasama dengan Undi18, Nation Building School, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan beberapa organisasi belia dan NGO lain.

Semua barangan boleh didapati di https://www.projek57.com/shop/, gerai Pos Malaysia di seluruh negara, Village Grocer & Ben's Independent Grocer, A&W Malaysia, Madam Kwan's dan kedai APOM. Untuk membeli topeng muka eksklusif, seseorang boleh melayari laman web Bumi Pewaris di https://earthheir.com/collections/fair-trade-refugee-made-reusable-face-mask/products/projek-57-x-earth-heir -tunku-topeng.


Untuk maklumat lebih lanjut, sila kunjungi https://www.projek57.com/ atau kunjungi laman Facebook Projek57 di https://www.facebook.com/projek57, laman Twitter di https://twitter.com/projek_57 atau halaman Instagram di https://www.instagram.com/projek57/







19 Ogos 2020

THE COOLER LUMPUR FESTIVAL

 
Festival idea pertama dan satu-satunya di Asia Tenggara, The Cooler Lumpur Festival, kembali dengan edisi kelapan - The Cooler Lumpur Festival mempersembahkan GroundUP pada bulan November ini.


Cooler Lumpur Festival adalah festival multidisiplin yang berpusat di KL yang mengadopsi tema-tema tertentu setiap tahun dengan tujuan untuk memperluas cakrawala budaya kota, membina komuniti yang lebih kuat dan memupuk kreativiti dan imaginasi penduduknya. Ini adalah satu-satunya platform yang menyatukan pemikir, pelaku dan inovator kreatif dari seluruh dunia untuk membuat hubungan baru, berkongsi dan menyebarkan idea baru dan berfungsi sebagai pemangkin perbualan budaya kita.

2020 telah menjadi tahun perubahan dalam setiap cara yang dapat dibayangkan. Perniagaan, individu, keluarga dan pemerintah di seluruh dunia telah dipaksa untuk menyesuaikan diri, memikirkan kembali, memperbaharui, dan bergabung kembali, secara harfiah dari bawah ke atas. Pandemik Covid19 mengungkap kelemahan di semua masyarakat. Dua daripada item utama adalah kemiskinan dan keperluan asas manusia - menyebabkan semua orang memikirkan semula kehidupan yang lestari.

Selama tujuh tahun terakhir, Festival Cooler Lumpur telah memperjuangkan kemampanan termasuk keselamatan makanan, pertanian bandar dan kehidupan lestari. Tahun ini, kami melepaskan diri dari pengaturcaraan festival biasa kami untuk memperkenalkan menegak yang sama sekali baru - GroundUP - yang akan menampilkan pemikir, pemikir dan pemimpin dalam bidang keberlanjutan. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, banyak dari mereka bekerja di pinggiran. Sudah tiba masanya juara kelestarian kita mengambil tumpuan. Mereka mungkin hanya membantu kita menyelamatkan diri dan planet kita.

Perincian festival adalah seperti berikut:

Hari / Tarikh: Selasa, 3 November hingga Ahad, 8 November 2020
Masa: 10 pagi dan seterusnya
Tempat: Publika, Solaris Dutamas

Orang-orang dari semua peringkat umur dari semua lapisan masyarakat dijemput untuk menyertai serangkaian aktiviti di festival ini yang merangkumi:

1. PASARAN MAKANAN BELLY YANG BAIK
Hari / Tarikh: Jumaat hingga Ahad, 6 - 8 November 2020
Tempat: Galeri @ Publika

The Belly Good Food Market akan memperoleh kejayaan ketiga di Festival The Cooler Lumpur tahun ini. Sebagai pasar pencipta makanan artisanal perintis seumpamanya, Belly Good Food Market menampilkan pasar yang menonjolkan pengusaha makanan tempatan yang mencipta idea baru dalam makanan menggunakan produk buatan tempatan. Bukan pasaran pop timbul biasa anda di mana anda membeli kek dan crepes - harapkan untuk mencuba dan mempelajari idea-idea inovatif dalam produk makanan, pembungkusan lestari, bahan sumber, membina rangkaian makanan yang baik dan keusahawanan makanan - semuanya atas nama kehidupan yang lebih baik.

Dengan makanan sebagai obsesi nasional kita dan makan hobi kegemaran, sejak itu kita menjadi saksi beberapa orang yang bersemangat yang telah menggunakan penutupan lisan kita ini hingga ke puncak kuliner baru. Dari sambal yang bergaya hingga coklat yang bergaya, rakyat Malaysia telah membuktikan betapa segar, segar dan kreatifnya dengan makanan tradisional. Selama bertahun-tahun, festival ini telah mengalu-alukan para pengrajin makanan berpandangan maju dan eksperimental termasuk maestros rempah-rempah Athene Spices, pengrajin keju Milky Whey Cheese dan ais krim ala penikmat gaya kelab makan malam Pun's Ice Cream. Ansuran tahun ini juga akan memperkenalkan acara mini termasuk:

1. Eat GroundUP - Kawasan forum mini untuk sesi perbincangan dan perkongsian oleh pengusaha makanan yang mengambil bahagian
2. Kidpreneurs Bazaar - Datang dan beri sokongan kepada usahawan muda zaman baru
3. Maternity Booth Pra-disukai - Ikuti ekonomi bulat kepingan-kepingan yang disukai - dari seorang ibu ke ibu yang lain

2. BIKIN UNTUK KEBERKESANAN
Hari / Tarikh: Jumaat hingga Ahad, 6 - 8 November 2020
Tempat: The Square @ Publika

Apa cara yang lebih baik untuk belajar kemahiran pertukangan baru dan menjadi sebahagian daripada sumbangan sosial daripada pada edisi kedua Bikin for Charity bekerjasama dengan bengkel pembuatan kayu Ignition Lab. Sebagai projek gotong-royong, masyarakat umum dapat bersama-sama membina perabot menggunakan perabot pra-potong yang akan disumbangkan kepada masyarakat yang memerlukan seperti sekolah kurang mampu, rumah anak yatim dan pusat pelarian.

Pada tahun 2019, Ignition Lab dan Me.reka bekerjasama untuk membina perabot dari palet kayu terpakai yang dibuat khas untuk rumah anak yatim pasangan di Lembah Klang. Shalom Education Center and Dignity for Children mendapat manfaat dari 30 kerusi dan 30 meja, dan enam rak kasut dan lima rak buku yang dibina di perkarangan festival. Selain daripada bangunan perabot umum, akan diadakan sesi khas untuk kanak-kanak autis dan warga emas yang berlangsung sepanjang hujung minggu.

3. BAWATANA SPROUT
Hari / Tarikh: Sabtu, 7 November 2020

Dikendalikan oleh akselerator jenama Bawatana yang akan datang, festival ini akan menjadi tuan rumah kepada Bawatana Sprout perdana yang merupakan program pemecut permulaan intensif satu hari yang khusus difokuskan pada penjenamaan dan pemasaran. Program ini akan dipimpin oleh kandang usahawan dan guru industri kreatif yang menarik di pelbagai bidang dalam bidang penjenamaan dan pemasaran termasuk DNA jenama, penilaian dan perhubungan awam. Ia akan menjadi acara pendaftaran hanya berbayar yang terhad kepada 20 syarikat permulaan.

Untuk maklumat dan kemas kini lebih lanjut, lihat laman web di www.coolerlumpur.com dan ikuti Festival Cooler Lumpur di Instagram (https://www.instagram.com/coolerlumpur/) dan Facebook (www.facebook.com/CoolerLumpur/) .







11 Ogos 2020

WCT Malls Melancarkan Kempen ‘Shop, Stay & Fly’

 
Peminat membeli-belah berminat untuk mendapatkan hadiah utama kerana WCT Malls melancarkan kempen ‘Shop, Stay & Fly’ yang menarik yang menawarkan peluang kepada shopaholics untuk memenangi hadiah sehingga RM150,000.


Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif - Malls Management berkata, “Kami gembira dapat melancarkan kempen‘ Shop, Stay & Fly ’di WCT Malls. Kami sangat menghargai pembeli kami dan berhasrat untuk meningkatkan dan memperkaya pengalaman membeli-belah mereka di pusat membeli-belah kami. Kami menyokong usaha pemerintah dalam meremajakan industri pelancongan dengan mengadakan kempen menarik yang menawarkan hadiah yang luar biasa, promosi yang tak terkalahkan dan aktiviti menarik untuk mendorong penduduk dan pelancong membeli produk buatan Malaysia dan menyokong sektor runcit tempatan."

Kempen ini akan berlangsung dari 7 Ogos - 12 Disember 2020 di semua pusat membeli-belah di bawah pengurusannya, iaitu Paradigm Mall Petaling Jaya (PMPJ), Paradigm Mall Johor Bahru (PMJB), gateway @ klia2 dan Terminal SkyPark, untuk menyokong Cuti-Cuti Malaysia dan kempen Jualan Sale Malaysia oleh Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna.

Pembeli layak mendapat satu penyertaan untuk menyertai kempen ‘Shop, Stay & Fly’ dengan perbelanjaan minimum RM50 dalam satu transaksi di mana-mana cawangan di WCT Malls sementara ahli kad Citibank layak untuk dua kali penyertaan. Dibeli setiap bulan, pembeli bertuah berpeluang memenangi sepasang tiket penerbangan pulang domestik Firefly atau menginap 2 hari 1 malam di New World Petaling Jaya Hotel dalam tempoh kempen.

Untuk menggandakan kegembiraan, pembeli yang membuat pembelian pada 8 Ogos, 9 September, 10 Oktober, 11 November dan 12 Disember 2020 berhak menggandakan peluang mereka untuk memenangi cabutan bertuah, sementara ahli kad Citibank berhak mendapat empat penyertaan.

Dengan lebih daripada 700 kedai runcit dan perkhidmatan, termasuk jenama fesyen berjenama dan jalan raya, gedung kecantikan, perabot rumah, kedai elektronik dan pelbagai pilihan makanan & minuman di empat pusat membeli-belah, WCT Malls menawarkan tawaran dan potongan harga yang tidak dapat ditolak.

Selain kempen 'Shop, Stay & Fly', WCT Malls juga menjalankan kempen #KisahWiraKita sempena Hari Kemerdekaan Malaysia dan Hari Malaysia dari 14 Ogos - 20 September 2020. Untuk memperingati kemerdekaan ke-63 Malaysia, WCT Malls telah menganjurkan gabungan hebat aktiviti dan pertandingan yang menyeronokkan untuk pelanggan setia mereka.


Pusat Beli-belah WCT:
Tajuk: 555,000 WCT Buddy mendapat hadiah untuk pembeli setia
Tarikh: 8 Ogos, 9 September, 10 Oktober, 11 November & 12 Disember 2020

Beli dan Menang! Jadilah pembeli teratas pada tarikh istimewa - 8 Ogos, 9 Sep, 10 Okt, 11 Nov & 12 Dis dan berpeluang untuk pergi dengan WCT Buddy Points tambahan.

WCT Buddy App adalah program ganjaran dan kesetiaan tanpa kad yang cekap oleh WCT Malls yang mengumpulkan 'poin rakan' untuk pembeli ketika mereka berbelanja di kedai yang mengambil bahagian di semua Pusat WCT. Poin rakan boleh ditukar menjadi WCT Cash Voucher, eDeals, reward, merchandise eksklusif dan banyak lagi. * Tertakluk pada terma & syarat

Paradigm Mall Petaling Jaya:
Tajuk: Kami adalah Peraduan & Pameran Fotografi Rakyat Malaysia
Tarikh peraduan: 8 - 21 Ogos 2020 PMPJ mengalu-alukan jurugambar untuk menyerahkan gambar asli terbaik mereka yang bertemakan tema 'Kami Orang Malaysia' ke paradigmphotocontest@pspj.org. 40 penyertaan yang disenarai pendek akan dipaparkan di sekitar pusat membeli-belah dari 29 Ogos hingga 16 September 2020. Pemenang hadiah utama peraduan akan menerima baucar tunai bernilai RM800 & Telefon YES 4G. Naib juara kedua akan pergi dengan baucar tunai bernilai RM300 & YES 4G Smartphone, sementara naib juara ketiga akan diberikan baucar tunai bernilai RM150 & YES 4G Smartphone. 15 pemenang Merit akan menerima baucar tunai bernilai RM100 setiap satu manakala 22 pemenang saguhati masing-masing akan menerima baucar tunai RM50.
* Tertakluk pada terma & syarat

Tajuk: Peraduan Menghias Kek Merdeka Tarikh peraduan: 31 Ogos 2020
- 14 Ogos 2020 - 30 Ogos 2020 (Tempoh Pendaftaran)
- 31 Ogos 2020 (Hari Peraduan) 2 slot - 11 pagi & 5 petang
- Good Times DIY & Lifestyle Café (Lot 03, Tingkat 2).
- Peraduan terbuka untuk seorang dewasa dan seorang kanak-kanak (berumur 7-12 tahun).
- Bayaran pendaftaran RM20 sepasang (dewasa & kanak-kanak) diperlukan untuk peraduan ini. Pembayaran yang akan dibuat di Concierge, Level G setelah peserta berjaya mendaftar secara dalam talian. Resit akan dikeluarkan. RM20 akan dikembalikan kepada peserta pada hari peraduan.
- Peraduan ini terhad kepada 10 pasang sahaja setiap slot masa. Terdapat dua slot masa untuk peraduan ini; 11 pagi & 5 petang. Peserta memilih slot masa yang ada. Pendaftaran dibuat berdasarkan urus niaga pertama.
- Hadiah pertama: Voucher Baking Good Times untuk Menu Lanjutan bernilai RM145 + Baucar Tunai RM400 Hadiah ke-2: Baucar Good Times Baking untuk Menu Pertengahan bernilai RM95 + Voucher Tunai RM250 Hadiah ketiga: Baucar Baking Good Times untuk Menu Mudah bernilai RM65 + baucar Tunai RM150 Hadiah saguhati 5x: Baucar Tunai RM50
- Peserta mesti membawa sendiri bahan hiasan & topping lain untuk menghias kek mereka. Hanya pangkalan kek span 6 inci, krim hiasan, coklat, taburan, alat penaik & peralatan yang akan disediakan oleh Good Times DIY & Lifestyle Cafe.

Setiap peserta akan diberi masa dua (2) jam untuk menyelesaikan menghias kek.

Paradigm Mall Johor Bahru:
Tajuk: Terima Kasih Wira Kita- Peraduan Facebook
Tarikh peraduan: 14 Ogos - 16 September 2020

Hari Kebangsaan ini, raikan ‘Wira’ tempatan anda! Rakyat Malaysia boleh menyertai peraduan ini dengan berkongsi kisah-kisah inspirasi mengenai pahlawan tempatan yang telah melampaui batas untuk membantu orang lain dan telah membuat perbezaan dengan tindakan mereka. Cerita terbaik akan dipaparkan di panel digital PMJB. Untuk memasuki peraduan, para peserta dikehendaki menyukai Halaman Facebook Paradigm Mall JB & Getha dan menyertakan #KisahWiraKita #ParadigmJB #getha dalam cerita mereka. 10 pemenang bertuah dengan kisah terbaik akan memenangi Bantal Lateks Galaxy Getha bernilai RM289! * Tertakluk pada terma & syarat

Tajuk: Ganjaran Bayi Merdeka
Tarikh: 28 - 31 Ogos 2020 dan 11 - 16 September 2020
PMJB akan menyambut ulang tahun kelahiran rakyat Malaysia yang dilahirkan pada 16 atau 31 bulan mana-mana dengan hadiah istimewa! * Tertakluk pada terma & syarat

Tajuk: Jadilah Wira, Selamatkan Hidup
Tarikh: 15 Ogos 2020
Tempat: Tahap Atrium UG
Semua orang dewasa dipersilakan ke Derma Darah oleh Hospital Sultanah Aminah. Bukanlah membanggakan apabila anda membantu menyelamatkan nyawa! Oleh itu, gulung lengan baju anda, kerana tidak lebih dari ‘Wira’ daripada itu.

Tajuk: Peraduan reka bentuk kad pop timbul 3D Anak Saya Malaysia
Tarikh: 5 September 2020
Tempat: Tahap Atrium UG
Luahkan cinta anda kepada Malaysia dalam peraduan reka bentuk kad pop timbul 3D! Rebutlah peluang ini untuk menunjukkan kreativiti anda dan memenangi hadiah menarik.

Tajuk: Penebusan Hari Lama yang Baik
Tarikh: 14 - 31 Ogos 2020
Pembeli yang membelanjakan RM200 ke atas dalam maksimum dua resit boleh menebus buku nota eksklusif dan satu baucar tunai SPAO RM10. Pelanggan yang membelanjakan RM300 ke atas dalam maksimum tiga resit berhak menerima satu baucar tunai F&B kegemaran rakyat Malaysia sepanjang masa dan satu baucar tunai SPAO RM10.
* Tertakluk pada terma & syarat

gateway @ klia2 & Terminal SkyPark
Tajuk: Promosi Tempat Letak Kereta
Tarikh: 1 - 31 Ogos 2020
Pengunjung mall di gateway @ klia2 & Terminal SkyPark boleh meletakkan kenderaan mereka secara percuma untuk jam pertama, diikuti dengan caj minimum sebanyak RM2 untuk setiap jam berikutnya. * Tertakluk pada terma & syarat

pintu masuk @ klia2
Tajuk: Kempen Derma Darah
Tarikh: 14 - 16 Ogos 2020 & 4 - 6 September 2020
Pengunjung pusat membeli-belah boleh menyertai pemanduan Derma Darah yang diadakan di Aras 2, Ketibaan (Di Balik ERL) dari pukul 11 ​​pagi hingga 5 petang. * Tertakluk pada terma & syarat

Terminal SkyPark
Tajuk: Pemberian Topeng Muka
Tarikh: Sedang berlangsung
Pengunjung pusat beli-belah di Terminal SkyPark boleh menebus dua helai topeng muka semasa menunjukkan tiket tempat letak kenderaan mereka di kaunter pekerja di Tingkat Bawah. * Terma & syarat terpakai dan selagi stok masih ada.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai aktiviti dan promosi, sila kunjungi laman media sosial dan laman web di:

Laman web
Paradigm Mall PJ: www.paradigmmall.com.my 
Paradigm Mall JB: www.paradigmall.com.my/jb 
gateway @ klia2: www.gatewayklia2.com.my 
Terminal SkyPark: http://www.subangskypark.com/

Halaman Facebook
Paradigm Mall PJ: https://www.facebook.com/ParadigmPJ/ 
Paradigm Mall JB: https://www.facebook.com/ParadigmJB/ 
gateway @ klia2: https://www.facebook.com/gatewayklia2 / 
Terminal SkyPark: https://www.facebook.com/SubangSkyPark/






5 Ogos 2020

Vietjet Melaporkan Keuntungan Gabungan Sebanyak VND73 Bilion

 
Hasil perniagaan Syarikat Saham Vietjet Aviation untuk Q2 tahun 2020 (HOSE: VJC), tempoh yang paling banyak dipengaruhi oleh pandemi Covid-19, mendedahkan bahawa syarikat penerbangan itu mengendalikan rangkaian penerbangan 52 laluan domestik dengan 14,000 penerbangan, dan mengangkut lebih banyak lagi daripada dua juta penumpang.


Pada akhir Q2 / 2020, Vietjet mencatat pendapatan pengangkutan udara pada VND1,970 miliar (kira-kira US $ 84,5 juta), penurunan 54% tahun ke tahun, dan kerugian VND1,122 miliar (sekitar US $ 48 juta). Untuk keseluruhan enam bulan pertama tahun ini, kerugian dalam perniagaan pengangkutan udara syarikat penerbangan itu berjumlah VND 2.111 bilion (kira-kira US $ 90.5 juta), berbanding jumlah kerugian lebih dari US $ 84 untuk industri penerbangan global.

Untuk menyokong aliran tunai, Vietjet secara aktif mencari rakan kongsi dan melaksanakan banyak penyelesaian kewangan seperti pemindahan aset dan pelaburan kewangan, yang menghasilkan pendapatan kewangan sebanyak VND1,174 bilion (kira-kira AS $ 50,4 juta) dengan keuntungan gabungan selepas cukai VND1,063 bilion (kira-kira AS $ 45,6 juta) pada Q2 / 2020 dan keuntungan gabungan VND73 miliar (kira-kira US $ 3,2 juta) pada H1 / 2020 yang meningkatkan sumber kewangan untuk perniagaan pengangkutan udara syarikat penerbangan. Ini dicapai kerana asas kewangan yang kukuh yang dikumpulkan syarikat sepanjang tahun-tahun sebelumnya.

Ketika Vietnam membenarkan operasi domestik pada bulan Jun, Vietjet menyambung semula seluruh rangkaian penerbangan domestiknya dengan 300 penerbangan setiap hari, yang mengakibatkan pertumbuhan tiga kali lipat hingga lima kali lipat dibandingkan dengan puncak pandemi negara Covid-19. Syarikat penerbangan itu juga melancarkan lapan laluan baru untuk memenuhi permintaan perjalanan domestik yang meningkat, meningkatkan jumlah rangkaian penerbangan domestiknya ke 52 laluan yang mencapai keseluruhan 14.000 penerbangan. Jumlah pengangkutan penumpangnya mencapai 1.2 juta penumpang pada bulan Jun, menandakan pemulihan positif bagi pasaran domestik.

Dengan kelebihan pengoptimuman kos mengikuti model LCC di seluruh dunia, Vietjet telah proaktif dalam melaksanakan langkah penjimatan kos dengan penurunan kos rata-rata 55% kerana pengurangan kapasiti operasi sebanyak 30% -35% dan penurunan kos perkhidmatan menjadi sekitar 20 % -25%. Pada bulan Mei, Vietjet menyimpan bekalan bahan bakar untuk rizab pada harga yang rendah, sehingga pengurangan kos 25% dibandingkan dengan harga pasar. Di samping itu, syarikat penerbangan juga mengadakan perbincangan dengan pembekal untuk pengurangan caj 20% hingga 45% untuk pengendalian lapangan terbang, aktiviti teknikal dan perkhidmatan lain.

Bertujuan untuk menjadi syarikat penerbangan era baru, Vietjet komited dalam melaksanakan penyelesaian komersial berdasarkan platform teknologi 4.0 dan pengembangan aplikasi mudah alih. Berkat kapasiti pengoptimuman kos berasaskan teknologi, syarikat penerbangan telah melihat kesan positif ketika mengikuti model LCC, yang telah terbukti menjadi pilihan yang berkesan untuk krisis ekonomi masa lalu.

Jumlah aset syarikat penerbangan adalah VND48,392 bilion (kira-kira AS $ 2,075 bilion) dengan ekuiti pemiliknya adalah VND17,339 bilion (kira-kira AS $ 745 juta) termasuk saham perbendaharaan. Kecairan semasa disimpan pada kadar baik pada 1.4 sementara nisbah hutang kepada ekuiti adalah 0.57, yang merupakan antara kadar terendah dalam industri penerbangan global. Ini membolehkan Vietjet meneruskan rancangan kewangan jangka panjangnya untuk meningkatkan sumber dalamannya untuk memerangi wabak semasa.

Dengan aktif dalam menangani cuaca Covid-19, Vietjet telah melaksanakan banyak penyelesaian sejak awal tahun 2020, mulai dari memperluas perniagaan pengangkutan kargo, hingga mengembangkan produk SkyBoss dan perkhidmatan tambahan, yang menawarkan "Power Pass", tiket penerbangan tanpa had dan sebagainya. Di samping itu, syarikat penerbangan juga memulakan operasi darat layan diri di Lapangan Terbang Antarabangsa Noi Bai di Hanoi, mensasarkan operasi yang lebih aktif, mengurangkan kos, meningkatkan pendapatan sampingan, dan terutama meningkatkan kualiti perkhidmatan penumpang. Secara khusus, Vietjet juga telah mengusahakan banyak penyelesaian untuk meningkatkan pendapatan dan mengoptimumkan operasi. Ia telah meningkatkan perkhidmatan pengangkutan kargo sejak April, menjadi syarikat penerbangan pertama di Vietnam yang mendapat persetujuan pemerintah untuk mengerahkan operasi kargo di kabin penumpang (CIPC). Pada masa yang sama, syarikat telah meningkatkan perkhidmatan sewa, memperluas perkhidmatan darat layan diri di Lapangan Terbang Antarabangsa Noi Bai untuk mengoptimumkan kos operasi.

Selain usaha Vietjet sendiri, syarikat itu juga mengharapkan sokongan dari pemerintah Vietnam untuk mengurangi tekanan dan meningkatkan pemulihan penerbangan. Mengikuti cadangan syarikat penerbangan Vietnam, Pemerintah dan pihak berkuasa industri mempertimbangkan pakej sokongan penerbangan, seperti pengecualian cukai, yuran, perkhidmatan penerbangan, pengecualian cukai alam sekitar untuk bahan bakar penerbangan, bantuan kewangan, pelanjutan tempoh pembayaran dan banyak lagi. Sokongan ini sangat penting di tengah keadaan semasa untuk memperkukuhkan sumber untuk syarikat penerbangan domestik. Di peringkat global, syarikat penerbangan disokong oleh pemerintah masing-masing untuk pemulihan daripada kesan buruk wabak ini kerana ia merupakan sektor penting untuk merangsang pembangunan ekonomi. Hasil positif Vietjet dari perniagaan dan aktiviti pengangkutan udara menjadikannya salah satu syarikat penerbangan yang sangat sedikit di dunia untuk menangani wabak Covid-19 dengan baik.








27 Julai 2020

ShopBack Kembali Kerjasama Dengan Shopee Malaysia Untuk Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS).

 
ShopBack, platform penghargaan dan penemuan teratas di Asia-Pasifik, bersama dengan Shopee, platform e-dagang no.1 Malaysia, telah bersama-sama melancarkan Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS) hari ini. Inisiatif ini bertujuan membantu jenama mempercepat pertumbuhan kedai e-dagang mereka, sambil membawa lebih banyak nilai kepada pengguna dalam bentuk penemuan produk dan penjimatan.


Kerjasama ini membolehkan jenama yang mengambil bahagian menyenaraikan Kedai Rasmi Shopee mereka secara langsung di platform ShopBack Malaysia, dengan itu membolehkan mereka menentukan jumlah wang tunai untuk memberi ganjaran kepada pelanggan. Sebelumnya, pengguna menerima pulangan tunai di seluruh laman web ketika membeli dari Shopee melalui platform ShopBack. Kini dengan Shopee AMS, pengguna akan mendapat pulangan tunai tambahan sepanjang pembelian mereka dari jenama yang mengambil bahagian, selain menerima pulangan tunai di seluruh laman web yang biasa.

Di Malaysia, ShopBack menghasilkan sekitar 1.5 juta pesanan bulanan untuk lebih dari 500 pedagang pada Q2 tahun 2020. Sejak dilancarkan, ShopBack Malaysia telah memberikan ganjaran tunai kepada penggunanya dengan lebih daripada RM60 juta. Mulai hari ini, jenama yang berpartisipasi dalam Shopee AMS akan dapat memanfaatkan jangkauan luas ShopBack Malaysia dan mempromosikan Kedai Rasmi Shopee mereka kepada lebih dari 3 juta pengguna.

Kami gembira kerana Shopee mempercayai ShopBack untuk menjadi salah satu rakan utama mereka di Malaysia. Kerjasama ini akan menyaksikan dua pemimpin industri bersatu untuk berusaha mencapai tujuan bersama untuk mendorong nilai kepada peniaga dan pengguna. ShopBack dapat membantu merapatkan jurang antara pembeli dalam talian dan jenama kegemaran mereka di Shopee, sambil membolehkan mereka memperoleh pulangan tunai tambahan pada pembelian mereka. Kerjasama ini juga merupakan kaedah yang baik untuk memperluas barisan pedagang kami untuk memberi lebih banyak pilihan kepada pengguna kami untuk menemui dan mendapatkan wang tunai. Kami berharap dapat bekerjasama rapat dengan Shopee untuk membantu lebih banyak jenama mengembangkan kehadiran dan penjualan digital mereka,” kata Eddy Han, Pengurus Besar Negara, ShopBack Malaysia.


Shopee mengambil pendekatan menggunakan data dalam memilih 13 jenama pertama dari pelbagai kategori untuk mengambil bahagian dalam Shopee AMS. Jenama yang disenarai pendek adalah Amazfit, Anker, Anlene, Anmum, Aukey, DirectD, Fernleaf, fitbit, Jabra, Realme, Skullcandy, Tefal, dan tronsmart, yang popular di kalangan pembeli tempatan. Pengguna ShopBack dapat memperoleh pulangan tunai hingga 7.5% apabila mereka membeli dari mana-mana jenama ini.

"Kami gembira dapat meningkatkan kerjasama dengan ShopBack ke tingkat berikutnya. Pandemi COVID-19 telah mempercepat kadar penggunaan digital, dan sebagai hasilnya kita telah melihat peningkatan jumlah perniagaan baru yang bergabung dengan Shopee untuk membawa penawaran produk mereka secara online. Melalui perkongsian ini, jenama akan dapat memanfaatkan pangkalan pengguna ShopBack yang luas di Malaysia untuk mendorong lalu lintas ke Kedai Rasmi mereka di Shopee dan mempromosikan produk mereka. Ini sangat berguna untuk jenama yang tidak mempunyai kedai dalam talian mereka sendiri. ShopBack akan berfungsi sebagai alat pemasaran tambahan bagi mereka untuk mengurangi kebisingan dan mendorong kesadaran dan penjualan dengan cara yang disasarkan,” kata Ian Ho, Pengarah Urusan Regional, Shopee.








23 Julai 2020

Boustead Properties Berkongsi Rezeki Sempena Hari Raya Haji

 
Hari Raya Haji merupakan perayaan istimewa untuk umat Islam menzahirkan sifat kesyukuran dan simpati terhadap orang lain. Sempena perayaan ini, Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya iaitu the Curve, eCurve dan One Cochrane Residences, bersama-sama berkongsi rezeki dengan lebih dari 60 keluarga yang kurang bernasib baik dalam kalangan masyarakat sekitar.


Dalam usaha meringankan beban mereka, Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya telah mengedarkan bahan makanan asas kepada penduduk-penduduk flat Pelangi Damansara di Petaling Jaya sebagai salah satu usaha tanggungjawab sosial korporat (CSR).

Gina Long Ahmad, Pemangku Pengurus Besar bahagian pusat membeli-belah berkata, "the Curve dan eCurve berbesar hati kerana berpeluang untuk membantu mereka yang memerlukan dalam komuniti kita, terutama keluarga yang telah terkesan akibat wabak Covid-19 dan pelbagai fasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Ini menjadi lebih bermakna menjelang Hari Raya Haji kerana ia akan dapat menceriakan lagi perayaan tersebut. Melalui usaha CSR yang berterusan, iltizam kami adalah untuk terus memberi dan membantu mereka yang kurang bernasib baik terutamanya mereka yang berada dalam komuniti berdekatan."

Ezwan Zainal, Ketua Bahagian Pemasaran dan Jualan Boustead Properties Berhad menambahkan, “Usaha-usaha seperti ini setidak-tidaknya dapat meringankan beban mereka pada musim perayaan ini. Kami berharap perkara ini dapat memberi kegembiraan kepada keluarga dalam komuniti ini semasa perayaan Hari Raya Haji."

Mohd Saidi bin Mat Jail, Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT), flat Pelangi Damansara menambahkan, “Masyarakat Pelangi Damansara amat bersyukur atas sumbangan daripada Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya atas sumbangan yang mulia ini. Sumbangan ini amat bermakna, terutama pada waktu sukar yang dihadapi oleh penduduk komuniti yang terjejas."






21 Julai 2020

Vietjet Membuka Laluan Menyambung Semula Penerbangan Antarabangsanya

 
Mengikuti arahan pemerintah Vietnam, Vietjet telah bekerjasama dengan agensi-agensi Vietnam yang relevan di dalam negeri dan luar negeri untuk membawa pulang warga Vietnam sebagai respons terhadap permintaan warga negara dan sesuai dengan kemampuan karantina negara.


Pada 18 Julai, Vietjet mengendalikan penerbangan antarabangsa yang membawa 240 warganegara Vietnam dari Filipina pulang dengan selamat. Penerbangan itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Ninoy Aquino dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Can Tho di Vietnam Selatan untuk karantina 14 hari yang diperlukan. Pada bulan Julai, Vietjet juga telah mengendalikan tiga penerbangan pulang dari Singapura, Taiwan, Sri Lanka dan Bangladesh. Syarikat penerbangan itu dijangka mengendalikan empat penerbangan lagi untuk membawa lebih banyak warga Vietnam dari Filipina, Rusia, Brunei, Indonesia dan Myanmar dalam masa terdekat.

Penumpang dalam penerbangan pulang dikategorikan dalam kumpulan keutamaan, termasuk kanak-kanak di bawah 18 tahun, warga tua, wanita hamil, orang yang mempunyai masalah kesihatan, pekerja dengan kontrak buruh yang telah tamat tempoh dan tidak ada penginapan, pelajar tanpa tempat tinggal kerana pendedahan asrama dan keadaan yang sangat sukar.


Vietjet menjangkakan akan membawa hampir 10,000 warganegara Vietnam di luar negara dengan selamat pulang ke rumah pada akhir bulan Julai, sepenuhnya mematuhi syarat kemasukan dan karantina semasa ketibaan. Semua penerbangan Vietjet sesuai dengan standard tertinggi dan cadangan dari pihak berkuasa, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA) untuk memastikan keselamatan semua penumpang dan anak kapal sebelum, semasa dan selepas penerbangan.

Pada peringkat awal wabak COVID-19, Vietjet dengan cepat melancarkan kempen untuk menghantar pulang penumpang dengan banyak penerbangan percuma dan penerbangan feri sehala untuk membawa pulang warga Vietnam dan warga asing. Semua penumpang, kru kabin, kenderaan dan pesawat benar-benar selamat. Selain itu, Vietjet mengangkut ribuan tan barang keperluan, peralatan perubatan. Syarikat penerbangan itu juga menyumbangkan lebih dari 2.5 juta topeng perubatan kepada rakyat UK, Perancis, Jerman dan AS untuk menyokong negara-negara tersebut dalam mencegah dan menangkis wabak COVID-19.


Berdasarkan hasil penerbangan pulang, Vietjet akan terus bekerja sama dengan pihak berkuasa dan Pemerintah untuk menyesuaikan frekuensi penerbangan sesuai dengan keadaan sebenarnya; meningkatkan penerbangan pulang dan komersil untuk membawa pulang warga Vietnam pulang. Pada masa ini, syarikat penerbangan telah menyelesaikan persiapan untuk meneruskan penerbangan antarabangsa dan menunggu persetujuan rasmi dari Kerajaan.








Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter