Jumlah Paparan Halaman

30 Mac 2022

vivo Y33T Bakal Dilancarkan 1 April Ini Di Malaysia

 
vivo Malaysia di halaman Facebook telah memberi tanda satu lagi siri 'That's Y' yang akan datang - telefon pintar vivo Y33T. Telefon pintar itu akan dilancarkan pada 1 April 2022 di pasaran Malaysia. Pelancaran akan berlangsung dalam talian melalui strim langsung di enam platform - halaman Facebook rasmi vivo Malaysia, Twitter, YouTube, Tiktok dan kedai rasmi vivo Malaysia di Lazada dan Shopee.


Untuk membayangkan pengalaman pengguna yang lancar dan prestasi unggul, vivo Y33T disahkan mempunyai pemproses berkuasa, kamera belakang utama 50MP, ciri RAM yang dilanjutkan dan kapasiti bateri yang besar dengan teknologi pengecasan pantas.

Dikatakan bahawa vivo Y33T dikuasakan oleh Pemproses Qualcomm Snapdragon 680 yang berkuasa dengan storan 128GB dan Konfigurasi RAM 8GB yang memberikan prestasi lanjutan. Untuk fotografi, ia menampilkan kamera belakang utama 50MP dalam vivo Y33T, yang membantu dalam menangkap kedalaman artistik dan imej resolusi tinggi dengan sempurna.



Dengan bateri besar 5,000mAh yang besar, telefon pintar terbaharu ini turut menyokong teknologi Pengecasan Pantas 18W dan vivo Energy Guardian (VEG) yang membantu meningkatkan pengurusan tenaga, di mana pengguna tidak perlu risau tentang hayat bateri.

Menampilkan semua ciri yang menakjubkan dan menarik ini, vivo Y33T ialah peranti reka bentuk cantik yang mampu membawa keseimbangan antara keperluan gaya hidup dan prestasi kepada semua pengguna. Vivo Y33T akan datang dalam varian warna baharu - Starry Gold, menyertai pilihan warna Midday Dream dan Mirror Black sedia ada.

'That's Y', adakah anda teruja? Duduk dan nantikan Halaman Facebook rasmi vivo Malaysia untuk lebih banyak kemas kini langsung vivo Y33T.









15 Mac 2022

HISENSE Mencipta Tempat Kerja Lestari Bagi Wanita

 
Laporan Jurang Gender Global Forum Ekonomi Dunia 2021 mendapati bahawa kesaksamaan jantina adalah lebih 135.6 tahun lagi, bermakna dunia perlu memberi lebih perhatian untuk mencapai kesaksamaan jantina untuk masa depan yang mampan. Untuk menangani dan mengurangkan ketidaksamaan jantina, tema Hari Wanita Antarabangsa tahun ini ialah "Kesaksamaan gender hari ini untuk esok yang mampan", menggalakkan masyarakat bersatu dan mewujudkan tempat yang pelbagai, saksama dan inklusif untuk semua.



Hisense menganggap menghormati pariti jantina, kepelbagaian dan keterangkuman di tempat kerja adalah penting, korporat berusaha untuk memastikan setiap pekerja berasa seolah-olah mereka tergolong dalam pasukan yang merangkul bakat yang pelbagai dan menyediakan peluang yang sama untuk melepaskan potensi setiap pekerja, membantu pekerja mencapai matlamat peribadi , atau mencabar had mereka, untuk menjadi diri yang lebih baik.

Hisense Menggalakkan Wanita Bersinar Dalam Setiap Aspek di Tempat Kerja

Menyedari halangan dan cabaran yang tidak dijangka ini dihadapi wanita, terutamanya dalam kerjaya, Hisense mengiktiraf sepenuhnya kepentingan mewujudkan tempat kerja yang seimbang, pelbagai dan sama rata. Pada masa ini, wanita menyumbang 41.6% daripada tenaga kerja global Hisense International, lebih tinggi daripada purata tenaga kerja wanita global terkini Bank Dunia sebanyak 38.89%.

Memandangkan Hisense berusaha untuk budaya korporat yang lebih inklusif dan pelbagai, lebih ramai pekerja wanita menjadi lebih cemerlang dalam industri.



Li Wenli, Pengurus Besar Hisense Jepun, dianggap sebagai pemimpin contoh oleh kebanyakan rakan sekerja mudanya kerana dia komited dengan kerjayanya, memperkasakan dan berjuang untuk peningkatan berterusan pasukan, kerjaya dan pencapaian korporatnya. Sejak menyertai Hisense, dia telah tinggal di Jepun secara bebas dan mengetuai pasukannya untuk mencapai peningkatan jualan 10 kali ganda dalam tempoh 10 tahun. Sebagai pekerja wanita yang cemerlang, dia sentiasa mencabar dirinya dan menggalakkan lebih ramai wanita untuk mengejar impian mereka, berusaha di tempat kerja dan menjadi yang terbaik dalam bidang mereka.

Luna Nortje, Eksekutif Kanan dan ketua CE, HA, dan jabatan jualan Mudah Alih di Hisense Afrika Selatan, mengatakan bahawa gaya korporat Hisense adalah rendah hati dan berintegriti, manakala kekuatan terbesar syarikat ialah menerima kepelbagaian dan menyediakan peluang yang sama tanpa mengira kewarganegaraan. Luna sentiasa menggalakkan pekerja wanita untuk membuat suara mereka didengari, dan benar-benar menzahirkan potensi penuh mereka untuk menjadi diri yang lebih baik.
 
Menyokong Wanita dalam Sukan, Membolehkan Wanita Memperluaskan Potensi dalam Pelbagai Bidang
 
Hisense ialah rakan kongsi kebanggaan UEFA Women's EURO 2022, berikutan penajaan kejohanan pada 2017. Untuk terus memberi inspirasi kepada wanita dalam sukan, Hisense bekerjasama dengan UEFA akan melancarkan kempen 'Remember the Name', menarik perhatian lebih luas untuk bola sepak wanita, memberikan pemain wanita pengiktirafan, mereka patut, menjadikan mereka bersinar dan nama rumah di seluruh dunia.



Perkara yang sangat mengikat Hisense dengan sukan ialah nilai usaha, kerja berpasukan, rasa hormat dan setiakawan bersama. Melangkah ke hadapan, Hisense akan terus mencipta persekitaran yang lebih sama rata dan mampan untuk wanita, gadis dan semua, dengan mendalami teknologi teras dan menjadi jenama antarabangsa yang boleh dipercayai.

Untuk maklumat lanjut tentang acara dan promosi Hisense, lawati Hisense Malaysia dan ikuti @HisenseMalaysia di Facebook, dan YouTube.







24 Februari 2022

3 Tip Mudah Untuk Merakam Swafoto Sempurna Oleh Jurugambar Fesyen Tempatan

 
Sejujurnya, berapa banyak usaha yang diperlukan untuk kita mengambil dan mengedit swafoto yang sempurna? Jangan lupa proses penyingkiran di mana kami menghantar foto kepada rakan kami, bertanya kepada mereka "Yang manakah harus saya siarkan?" Kita semua bersalah kerana menghabiskan terlalu banyak masa daripada yang diperlukan pada satu siaran Instagram.

Kehidupan kita akan menjadi lebih mudah jika kita dapat merakam swafoto yang sempurna itu pada percubaan pertama dengan pengeditan yang sangat minimum. Ini tidak mustahil, mujurlah. Swafoto yang sempurna tidak bermakna swafoto berus udara kepada sempurna dengan banyak penapis. Alexio Yeoh, Jurugambar Fesyen Rasmi siri V vivo, berkongsi beberapa petua tentang cara untuk mengekalkan swafoto yang sempurna sambil menikmati setiap detik.

Tips #1 – Cari Pencahayaan Yang Baik


Pencahayaan yang baik menyanjung orang dengan menyerlahkan ciri dan kulit wajah mereka yang baik (contohnya, garis rahang padat) sambil meminimumkan sebarang bintik atau cela. Pastikan anda berada di tempat dengan cahaya semula jadi yang mencukupi atau cahaya matahari untuk kamera menangkap sebanyak mungkin butiran.



Berikut ialah beberapa masa dan/atau tempat yang mempunyai pencahayaan semula jadi yang hebat:
• Di bawah naungan objek pada hari yang cerah, seperti pokok dan bangunan
• Dalam keadaan terbuka pada hari yang mendung
• Semasa masa emas

Walaupun anda tidak berada di tempat dengan pencahayaan yang baik, jangan risau - vivo V23e 5G dibuat untuk melengkapkan setiap detik swafoto. Mod Potret Semulajadinya, disokong oleh algoritma AI yang dipertingkatkan, membolehkan pengguna merakam swafoto sebenar dan mempesonakan dengan mudah.

Alexio berkongsi, "Mod Potret Asli, ditambah dengan togol pengindahan pilihan dalam telefon pintar siri V, boleh meningkatkan pencahayaan keseluruhan sambil mengekalkan ton warna semula jadi."

Tips #2 - Pose Yang Tidak Membosankan


Terdapat pepatah terkenal yang berbunyi: kamera menambah sepuluh paun. Ketahui cara menunjukkan wajah anda dan meletakkan kamera anda sama pentingnya dengan mencari pencahayaan yang baik.



Ingat untuk yakin semasa anda bergambar untuk swafoto. Untuk wanita, satu cara untuk kelihatan yakin adalah dengan 'senyum dengan mata anda', kemudian letakkan sedikit pout dan voila, anda sudah bersedia untuk pose wajah selfie yang sempurna. Untuk menonjolkan sudut yang terbaik, cuba alihkan telefon pintar anda jauh sedikit dari muka anda dan sedikit di atas garis mata anda.

Yeoh juga menggalakkan peminat swafoto untuk berfikir di luar kotak: “Terdapat banyak cara untuk mengekspresikan ekspresi muka anda. Sementara itu, anda boleh menambah beberapa gerak isyarat dan gerakan (seperti menyelak rambut anda) untuk swafoto yang lebih menarik. Ciri Pendedahan Berganda dalam siri V23e 5G sememangnya elemen yang menyeronokkan dan boleh memberi impak yang cukup kepada swafoto yang menyeronokkan.

Yakin dan bebaskan diri anda daripada sempadan kreatif dengan pelbagai ciri kamera yang menakjubkan dalam vivo V23e 5G.

Tips #3 – Pastikan Mod Malam dihidupkan


Ucapkan selamat tinggal kepada semua lampu swafoto luaran yang anda gunakan sebelum ini untuk swafoto yang sempurna pada waktu malam, kerana dengan vivo V23e 5G, anda boleh menangkap swafoto dengan pencahayaan yang baik dengan mudah, terima kasih kepada Mod Malam Extreme AI terbina dalam.



Kami dahulunya bergantung pada lampu tambahan daripada telefon lain untuk tangkapan malam, tetapi kini dengan mod AI Extreme Night daripada Siri V23e, saya tidak perlu bersusah payah menggunakan lampu tambahan. Hanya pegang telefon dalam cahaya malap selama kira-kira 2 saat, dan anda boleh menangkap foto dengan pendedahan tinggi dan pencahayaan yang hebat, walaupun dalam gelap.

Terima kasih kepada Alexio Yeoh, Jurugambar Fesyen Rasmi Siri V vivo, rahsia untuk mengambil swafoto dengan mudah yakin telah diketahui, kini tiba masanya untuk anda menyebarkannya seperti gosip hangat.









23 Februari 2022

HISENSE Malaysia Melancarkan Pengering Dan Pencuci 2-In-1 Mesra Alam

 
Hisense dengan bangganya mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan Mesin Basuh dan Pengering Beban Depan yang sangat cekap serta Super Freezer berkapasiti besar mereka pada akhir Februari 2022.



Mesin Basuh & Pengering Beban Depan dibuat mudah dengan kapasiti besar yang boleh memuatkan beban 10kg untuk mencuci dan 6kg untuk pengeringan. Ia dilengkapi dengan ciri-ciri untuk mencuci secara menyeluruh seperti wap alahan yang terbukti dapat membuang 99.9% bakteria dari pakaian.

Super Freezer mampu turun ke paras beku sehingga -30 darjah Celsius yang membantu mengekalkan kesegaran makanan seperti baru dibeli. Kapasiti peti sejuk beku adalah lebih besar daripada yang biasa bagi membolehkan pengguna menyimpan lebih banyak makanan.

Nantikan pelancaran kedua-dua produk ini serta empat peti sejuk premium Hisense yang akan datang ke Malaysia tidak lama lagi. Untuk maklumat lanjut sila layari Hisense Malaysia dan ikuti @HisenseMalaysia di Facebook, dan YouTube.








22 Februari 2022

Sertai Peraduan Video Pendek #InilahSayaRightNow Dan Berpeluang Memenangi Hadiah Istimewa

 
vivo Malaysia menjemput semua rakyat Malaysia untuk menangkap video pendek sebagai vlog tentang diri mereka pada bila-bila masa, di mana-mana sahaja dengan apa-apa mood. Rakyat Malaysia boleh mempamerkan sebarang idea kreatif atau gaya bebas yang menyampaikan kisah kemanusiaan berbeza melalui kanta mudah alih mereka bermula dari 17 Feb hingga 6 Mac 2022.



"Joy of Humanity" sebagai nilai jenama vivo, vivo berharap untuk mendokumentasikan aspek biasa tetapi berbeza dalam dunia manusia, dan percaya bahawa teknologi memajukan kehidupan dan memperkasakan manusia untuk menikmati kehidupan. “Be Authentic, Be you” vivo Malaysia menggalakkan rakyat Malaysia untuk menyerlahkan diri mereka dan membanggakan karya agung yang luar biasa itu.

Peraduan Video Pendek #InilahSayaRightNow

Pembersih Kereta Philips GoPure Hadiah Utama x3
Hadiah Pertama Kad Hadiah Lazada (RM100) x8

Cara penyerataan Peraduan Video Pendek #InilahSayaRightNow
Ikuti langkah di bawah untuk menyertai:

Langkah   1: Ambil video pendek tentang anda pada bila-bila masa, di mana sahaja dengan sebarang perasaan.
Langkah    2: Tulis kapsyen bermula dengan “Inilah Saya….”.
Langkah 3: Muat naik video ke Facebook/Instagram anda dan hashtag #vivoV235G #InilahSayaRightNow
Langkah 4: Tetapkan video anda kepada umum.

Untuk maklumat lanjut tentang Peraduan Video Pendek #InilahSayaRightNow, sila layari Facebook Rasmi atau Halaman Instagram vivo Malaysia.







10 Februari 2022

Vivo Selfie Flagship Memperkenalkan Varian Warna Baharu Mirage Gold Dan Kerjasama Khas Dengan L'Oréal Paris

 
Secara rasminya, vivo V23e 5G akan datang ke Malaysia dalam varian warna baharunya — Warna Emas Mirage 11 Februari ini. Bukan itu sahaja, vivo Malaysia juga menawarkan kerjasama istimewa dengan L’Oréal Paris untuk meneruskan ‘Be Authentic. Be You.’ detik.



Didedikasikan untuk penentu arah aliran, V23e 5G Mirage Gold baharu mengambil inspirasi daripada alam semula jadi yang menawarkan kemasan bersinar yang melengkapkan gaya berkelas dan rasa premium di tangan mereka. Menggunakan Kaca AG, Mirage Gold adalah ultra nipis dan ringan, memberikan getaran mewah kepada penggunanya tanpa mengira gaya.



Untuk meningkatkan lagi pengalaman yang luas, V23e 5G Mirage Gold baharu mempunyai Kamera Hadapan AF 44MP, dengan Autofokus Mata memberikan penggunanya hasil fotografi resolusi yang lebih tajam dan jelas yang akan dapat mempertingkatkan ciri-ciri mereka yang lebih baik. Juga dibina untuk berbilang tugas, turbo berbilang membolehkan pengguna menggunakannya dengan lancar tanpa sebarang lag. Inovasi vivo V23e 5G untuk menggabungkan teknologi kamera yang berkuasa, prestasi dan estetika secara keseluruhannya akan membawa pengalaman fotografi yang hebat kepada rakyat Malaysia.



Bersempena dengan Hari Kekasih, vivo bekerjasama dengan L'Oréal Paris Malaysia untuk memberikan pelanggan hari untuk diingati dengan hari istimewa mereka dengan hadiah untuk 'Be Authentic. Jadilah Anda.’ untuk majlis itu. Kerjasama ini menawarkan kotak hadiah Hari Valentine yang unik yang disertakan dengan pembelian V23e 5G Mirage Gold.



Untuk maklumat lanjut tentang vivo V23e 5G Mirage Gold terkini, sila layari www.vivo.com/my atau Halaman Facebook rasmi vivo Malaysia.







1 Februari 2022

Hisense Komited Untuk Mencapai Sasaran Pengurangan Kesan Gas Rumah Hijau 202.6% Menjelang 2022

 
Hisense hari ini mengumumkan komitmennya untuk menetapkan sasaran untuk mengurangkan 230,000 tan pelepasan gas rumah hijau (GHG) pada 2022 dan mengeluarkan video pembangunan mampan "Hisense, Ke Arah Masa Depan Lebih Hijau". Menurut Hisense, sistem pembuatan telah dikurangkan sebanyak 76,000 tan pelepasan karbon dioksida pada 2021. Mencapai objektif ini secara global pada 2022 memerlukan strategi yang pelbagai, transformasi akan dilaksanakan daripada perniagaan B2B kepada B2C untuk menerima kemampanan.



Membangunkan model B2B baharu yang sejajar dengan pembangunan mampan

Menumpukan pada "Berorientasikan rakyat, berorientasikan aplikasi", pembangunan pintar dan pemerkasaan mampan telah menjadi trend umum. Hisense berdedikasi untuk membangunkan dan menghasilkan teknologi canggih, telah berjaya mengembangkan jejaknya di bahagian B2B, memfokuskan pada penyelesaian Bandar Pintar pintar, paparan perubatan, dsb.

Penyelesaian Bandar Pintar pintar Hisense menggunakan otak awan dwi "otak awan bandar + otak awan Hisense" sebagai teras untuk melaksanakan pembinaan bandar pintar. Ia berusaha untuk mengurangkan pelepasan CO2 dengan mengurangkan kesesakan lalu lintas. Usaha ini telah menjadi langkah pertama dalam membangunkan dan menggunakan teknologi bandar pintar. Sehingga kini, penyelesaian Bandar Pintar pintar Hisense telah berjaya digunakan di 169 bandar. Hisense berkeras untuk mengembangkan pembangunan B2Bnya dan mencapai susun atur strategi globalisasinya.



Ambil tindakan ke atas B2C untuk menggalakkan penjimatan tenaga dan pengurangan pelepasan

Kejayaan teknologi membawa kualiti tinggi dalam produk dan pembangunan teknologi. Perkakas rumah Hisense menuntut perhatian berterusan "Reka Bentuk Hijau, Perolehan Hijau, Pembuatan Hijau, Logistik Hijau, Kitar Semula Hijau", membantu mempercepatkan transformasi hijau sektor perkakas rumah.

Pada tahun 2022, Hisense akan terus melaksanakan "Inisiatif hijau, mencipta prospek", termasuk penggunaan bahan mesra alam yang banyak, menggunakan tenaga suria sebagai alternatif kepada kuasa pembakaran arang batu pencemaran tinggi tradisional, memudahkan proses pengeluaran melalui Rapid Teknologi Suntikan Kitaran Terma, menambah penandaan produk plastik sekali guna untuk meningkatkan kecekapan penggunaan bahagian peti sejuk, dsb.

Teknologi Hijau untuk pembangunan mampan ialah langkah paling penting dalam perjalanan Hisense ke arah menggalakkan pembangunan sosial dan ekonomi. Hisense komited untuk memajukan kemampanan dan mencipta masa depan yang lebih hijau dan lebih mampan. Hisense percaya usaha dalam pembangunan mampan akan membawa kemakmuran kepada keluarga dan masyarakat sambil kita menuju ke arah persekitaran yang lebih baik.

Untuk maklumat lanjut tentang acara dan promosi Hisense, lawati Hisense Malaysia dan ikuti @HisenseMalaysia di Facebook, dan YouTube.










25 Januari 2022

VIVO Melancarkan 'Shout it Out', Filem Pendek Terinspirasi Berdasarkan Kisah Benar Seorang Atlet Para

 
VIVO Malaysia melancarkan filem pendek bertajuk ‘Shout it Out’ yang memaparkan keazaman seorang gadis Malaysia yang kurang upaya untuk mencapai impiannya untuk menjadi seorang atlet negara. Filem berdurasi 9 minit 30 saat itu dirakam dengan vivo X70 Pro, telefon pintar perdana fotografi profesional dengan teknologi pengimejan mudah alih termaju yang direka bersama ZEISS.



Diinspirasikan berdasarkan sebuah kisah benar, ‘Shout it Out’ mengikuti kisah Siti, seorang warga Malaysia yang kurang upaya sejak muda yang menentang segala kemungkinan dan berjuang untuk memperoleh kecekapan dalam bidang Karate dan mewakili Malaysia dalam pertandingan kejohanan Karate antarabangsa. Berlatarkan adegan di mana dia sentiasa menghadapi pelbagai cabaran dan halangan hidup, ditertawakan dan keraguan diri, filem ini menyerlahkan keazaman Siti dengan bimbingan dari gurunya yang tidak berbelah bahagi untuk membawanya ke pentas dunia sebagai atlet negara.



Diarahkan oleh Mallory Lee, kita melihat kehidupan Siti (lakonan Nurizyan Binti Hishammuddin), seorang gadis Melayu muda yang memulakan perjalanannya untuk menjadi seorang atlet Karate negara. Di bawah bimbingan jurulatih (lakonan Seelan Manoheran) dan kepercayaan terhadap kebolehannya, Siti tetap bertahan melalui latihannya dan hadapi cabaran hidupnya, berusaha untuk mencapai impiannya iaitu bersaing mewakili Malaysia.



Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo Malaysia berkata, “Di vivo, kami percaya bahawa setiap orang mempunyai potensi untuk mencapai pencapaian yang hebat, tanpa mengira latar belakang mereka. Kami berbesar hati kerana berpeluang untuk kongsi jalan cerita kehidupan Siti menerusi filem ini, menangkap kisah luar biasa tentang usahanya untuk mencapai impiannya walaupun terhad. Menggunakan teknologi pengimejan canggih vivo X70 Pro, filem ini menunjukkan keupayaan penggambaran telefon pintar dan potensinya sebagai peranti filemografi profesional."



Penggambaran ‘Shout it Out’ merupakan pengalaman yang hebat untuk saya. Semasa kami merakam video itu, saya ingin menangkap intipati dan emosi sebenar yang dimainkan oleh Siti, menunjukkan perjuangan, kegembiraan, keazaman dan keberaniannya dalam mencapai impiannya tanpa mengira kesusahannya. Menggunakan vivo X70 Pro, saya dapat menangkap semua itu seperti yang dilihat dalam video terakhir. Saya harap rakyat Malaysia akan mendapat inspirasi semasa menonton filem pendek ini kerana ia memberi inspirasi kepada saya,” kata Mallory, Pengarah filem ‘Shout It Out’.

Filem pendek ‘Shout it Out’ kini boleh didapati dan ditonton di laman Youtube Rasmi vivo Malaysia.








Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter