Jumlah Paparan Halaman

2 Ogos 2017

PERINGKAT AKHIR ENERGIZER SHOP IN THE DARK 2017

 
Sepuluh finalis kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 membuktikan mereka adalah yang terbaik bila dicabar membeli-belah dalam gelap dan telah memenangi bonus beli-belah selama lapan minit bernilai RM3,500 sewaktu finale akhir di MYDIN USJ, Subang, hari ini.


Susulan maklum balas memberangsangkan daripada kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ tahun lalu, Energizer dengan kerjasama MYDIN, telah membuka pendaftaran bagi Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 sepanjang April dan Mei lalu. Bagi mencapai lebih ramai pengunjung MYDIN dan pengguna Energizer di seluruh negara, Energizer memperkenalkan tiga cara berbeza bagi pendaftaran masuk yang termasuk satu siri jelajah cabaran Realiti Maya (VR), penyertaan melalui pos dan peraduan digital Facebook. Siri jelajah cabaran VR berkenaan memberikan kelainan bagi membeli-belah dalam gelap menggunakan mesin VR di empat negeri – Selangor, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Johor pada Mei lalu.

“Kami menerima sambutan tidak dijangkakan di seluruh Semenanjung Malaysia dan kami berterima kasih kepada pengguna Energizer dan pengunjung MYDIN atas sokongan dan kerana memilih Energizer sebagai solusi pencahayaan dan tenaga. Ini adalah tahun kedua kami menganjurkan kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ dengan kerjasama MYDIN. 

Pengenalan kepada elemen realiti maya bagi cabaran ‘Shop In The Dark’ 2017 di stor MYDIN terpilih memberikan pengalaman baru dan mencabar bagi membeli-belah dalam gelap. Kami mahu mengucapkan tahniah kepada finalis hari ini. Para finalis ternyata gembira dengan manfaat yang diperoleh daripada bateri Energizer Max yang kini 8x lebih lama sepanjang sesi beli-belah dalam gelap yang menyeronokkan di dalam MYDIN,” kongsi Encik Lee Kim Chye, Pengarah Perniagaan Energizer (Malaysia dan Singapura).


“MYDIN teruja dapat jadi sebahagian daripada kempen interaktif untuk pengunjung dan pengguna Energizer dengan kerjasama Energizer, sekal lagi. MYDIN dan Energizer telah bekerjasama rapat selama lebih 30 tahun dan kempen ‘Shop In The Dark’ 2017 diharap dapat meneruskan kerjasama perniagaan yang lama dalam cara yang semua orang dapat nikmati,” kata Datuk Wira (Dr) Haji Ameer Ali Mydin, Pengarah Urusan MYDIN, peruncit terbesar dan sudah lama bertapak milik Malaysia membabitkan perniagaan borong dan runcit.

Sepuluh finalis telah terpilih untuk peringkat akhir bagi kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 membabitkan empat pemenang daripada cabaran siri jelajah, lima pemenang daripada penyertaan melalui pos dan satu pemenang daripada peraduan Facebook. Mereka telah menerima bonus sesi beli-belah lapan minit bernilai RM3,500 setiap satu dan telah menjelajah lorong-lorong MYDIN USJ, Subang Jaya di dalam gelap dengan menggunakan troli beli-belah dan lampu kepala Energizer. 

Bateri Energizer, barang runcit dan produk lain diambil daripada rak apabila pemenang memenuhkan kereta sorong dengan apa saja yang diingini, mengikut syarat dan peraturan yang telah ditetapkan. Pada penghujung sesi beli-belah ini, kesemua barangan di dalam kereta sorong itu dibayar sepenuhnya sehingga RM3,500 oleh Energizer.

Sepuluh pemenang kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 berkenaan adalah:
•    Salmah Binti Ahmad
•    Mohamed Shahrom Bin Hisham
•    Mohd Fariq Bin Salehudin
•    Loh Chee Hui
•    Hamdan Bin A. Samad
•    Christine Kok
•    Mohd Abdul Rahim Bin Abu Bakar
•    Leong Wei Kee
•    Lizawati Bin Bskri
•    Mohd Fakri Bin Ghazali

“Ia adalah pengalaman menggembirakan buat saya. Tidak saya sangka akan menjadi antara 10 finalis acara ini. Saya suka membeli-belah dan kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 ini membolehkan saya melakukan apa yang saya suka dengan keseronokan dan cabaran melakukannya di dalam gelap. Memang sukar mengenal pasti lorong dan produk yang betul pada mulanya tetapi terima kasih kepada lampu kepala Energizer dan bateri Energizer Max, kerana membantu saya mencari jalan dalam pasar raya besar MYDIN,” kata Mohd Fariq Bin Salehudin dari Ampang, Selangor yang pulang dengan produk-produk bernilai sebanyak RM3,500.






1 Ogos 2017

Satu Juta Pengguna Cashback Menjelang Hujung Tahun Ini

 
ShopBack, platform Cashback (pulangan tunai) terulung di Malaysia dan Asia Tenggara, meramalkan pengguna Cashback dalam talian di dalam negara akan mencecah satu juta orang menjelang hujung tahun, mengikut rapat jumlah pengguna Cashback di Indonesia dan dalam masa yang sama kekal mengatasi pengguna di Singapura.

Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia berkata terdapat sebanyak 260% peningkatan pengguna tempatan berbanding setahun yang lepas (lebih 280,000 pengguna pada Julai 2016 berbanding 750,000 pengguna pada Julai 2017), dan berkongsi bahawa target satu juta pengguna akan dapat dicapai tidak lama lagi melihatkan kepada permintaan yang kian meningkat, kemudahan servis yang dibawakan peniaga dalam talian, serta langkah sokongan oleh kerajaan seperti membenarkan servis memanggil pengangkutan di Malaysia.

Menurut ShopBack, pengguna di Malaysia biasanya lebih banyak berbelanja di waktu perayaan dan musim jualan mega seperti Tahun Baru dan Ramadhan, dan pada waktu sebegini, mereka melihat peningkatan minat organik sekitar 30% melalui carian tawaran Cashback di Google berbanding dengan tahun 2016, dalam tempoh yang sama. Perbandingan pertumbuhan tahun-ke-tahun pula menunjukkan kesedaran pengguna terhadap harga yang mungkin disebabkan oleh pengapungan harga petrol.

Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia

“Pengguna di Malaysia sentiasa mencari cara yang lebih baik untuk berbelanja dan berjimat. Satu lagi petunjuk yang baik adalah letusan servis penghantaran atas permintaan (on-demand) seperti HappyFresh dan honestbee, telah mencatatkan lebih daripada 100% pertumbuhan jualan pada separuh pertama 2017. Selain daripada portal beli-belah dalam talian seperti Lazada, servis penghantaran atas permintaan turut mendapat sambutan baik sepanjang setahun yang lepas kerana ia menjimatkan masa dan petrol pengguna, berbanding ulang-alik untuk membeli-belah setiap hari. Siapa tahu mungkin Amazon Prime Now akan datang ke Malaysia di masa hadapan?” jelas Alvin.

Beliau juga menyebut, peniaga dalam talian terutama dari industri makanan dan fesyen, semakin agresif dari segi pendekatan pemasaran kerana mereka menghargai potensi yang belum diterokai dalam pasaran Malaysia, yang mana sangat baik untuk pengguna ShopBack yang sering mendapat manfaat dari pelbagai tawaran dan dapat mengumpulkan penjimatan dalam talian.

“Tawaran peniaga juga semakin pelbagai. Ditambah pula dengan sokongan kerajaan terhadap syarikat digital seperti meluluskan akta untuk Grab dan Uber (kedua-duanya adalah rakan niaga kami dalam aplikasi ShopBack) di dalam negara, kami sangat optimistik dengan masa depan ekonomi digital di sini. Di bulan akan datang pengguna-pengguna kami akan dapat menyaksikan tawaran Cashback yang lebih tinggi dan servis pintar lain untuk mendorong perkembangan di Malaysia,” tambah beliau.


Baru-baru ini, beberapa peniaga telah menjadi rakan niaga di ShopBack, antaranya ialah Eatigo, platform yang mempromosikan tempat makan dan tempahan, HungryGoWhere, laman ulasan makanan popular yang berkembang kepada tawaran tempat makan dan tempahan meja, Love, Bonito, peniaga fesyen bergaya dalam talian dan kemasukan baru pertama dalam bulan Ogos ini adalah Uniqlo, jenama fesyen kasual dari Jepun yang sangat popular.

Sehingga Julai 2017, ShopBack telah berjaya berkembang ke enam negara di rantau ini dalam masa tiga tahun iaitu Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura, Taiwan, dan Thailand. Di Malaysia, ia telah bekerjasama dengan lebih 500 peniaga dalam talian dan antarabangsa seperti Booking.com, Fave by Groupon, Grab, Hermo, Lazada, Uniqlo, Uber, Zalora dan banyak lagi untuk memberi ganjaran kepada pengguna sehingga 30% wang tunai setiap kali mereka membuat pembelian dalam talian. Ini telah memberi penjimatan sebanyak RM13.5 juta kepada pembeli dalam talian menerusi laman web dan aplikasi sehingga kini, di mana penjimatan tertinggi direkodkan menerima lebih dari RM19,000 cashback dalam akaunnya.








21 Julai 2017

Daftar Online Mana-mana Internet Jalur Lebar Dan Dapat Rebat Sehingga RM1488 Sekarang

 
Sapa masih tiada service perkhidmatan internet jalur lebar di rumah? Kini anda boleh langgan internet jalur lebar setiap bulan dan boleh dapat rebat pulang sehingga RM1488. Mana ada service macam ni bila daftar internet di rumah dapat duit balik. Tapi syarat ini hanya untuk pelanggan baru sahaja. Nak tahu jom tengok caranya.


Cara mendaftar internet jalur lebar dan dapat rebat:-


1) Daftar melalui laman web Shopback ini.

2) Klik pada tab INTERNET PACKAGES

3) Pilih pakej internet yang anda mahukan seperti di bawah ni dan isi form secara online.


4) Wakil ejen yang sah akan menghubungi anda melalu sms/call.

5) Anda perlu sediakan salinan IC dan complete kan pengesahan e-form.

6) Selepas pengesahan pemasangan akan dilakukan dalam tempoh 5 hari bekerja. 

7) Buat bayaran semasa pemasangan.

8) Anda akan dapat cashback dalam akaun Shopback selepas semua selesai. 

Mudah bukan tak perlu anda bebaris lagi dan bersesak-sesak dipusat pendaftaran internet. Tak perlu keluar rumah semua buat secara online sahaja. Yang paling best dapat balik duit lagi bukan sikit tau. Anda boleh tengok cashback yang boleh anda dapat melalui pakej yang disediakan seperti di bawah ni:-


UniFi (TM): Langganan satu bulan sebagai Cashback dapat sehingga RM379
Streamyx (TM): Langganan satu bulan sebagai Cashback dapat sehingga RM308
TIME: Langganan satu bulan sebagai Cashback dapat sehingga RM1488
Maxis: Langganan satu bulan sebagai Cashback dapat sehingga RM598
 
Pelan termurah boleh didapati ialah Streamyx Personal - BB Deal 384 KBPS, yuran langganan RM60 sebulan. Semua adalah tertakluk terma dan syarat seperti di bawah:-
  1. Pakej di atas disediakan oleh KTIC, ejen yang diberi kuasa Maxis, Streamyx, TIME dan UniFi.
  2. Pelanggan dikehendaki mengisi alamat lengkap sebagai langganan berdasarkan ketersediaan alamat.
  3. Percuma untuk pemasangan standard.
  4. Cashback terpakai untuk permohonan baru sahaja. Perubahan pakej bagi pelanggan sedia ada tidak layak untuk Cashback.
  5. Kontrak 2 tahun dikenakan untuk setiap permohonan dengan Maxis, TIME dan UniFi.
  6. Kontrak 1 tahun dikenakan untuk setiap aplikasi dengan Streamyx.
  7. Penalti akan dikenakan selepas pembatalan awal oleh Penyedia Perkhidmatan Internet. 
  8. Tertakluk kepada T & C Penyedia Perkhidmatan Internet masing-masing.






14 Julai 2017

Logitech Akan Memperolehi Permainan ASTRO, Menambah Headset Kepada Permainan Console

 
Logitech International hari ini mengumumkan bahawa mereka telah bersetuju untuk memperoleh ASTRO Gaming, sebuah jenama permainan konsol terkemuka dengan sejarah menghasilkan alat pemenang yang memenangi anugerah untuk peminat profesional dan peminat . Logitech dan ASTRO, bersama-sama, adalah pembuat nombor satu set kepala, tikus, papan kekunci dan web streaming untuk PC dan pemain konsol.


"ASTRO adalah pemain utama untuk alat dengar konsol premium dan alat dengar pilihan untuk konsol atlet eSports," ujar Ujesh Desai, naib presiden dan pengurus besar Logitech G. "Ia adalah pelengkap sempurna kepada fokus Logitech G dalam permainan PC dan kami tidak boleh ' Lebih teruja, kami suka pasukan, jenama dan produk. Bersama-sama, kami mahu membuat permainan lebih menyeronokkan untuk pemain di mana-mana. "

Jordan Reiss, pengasas bersama dan presiden ASTRO, menambah, "Seluruh pasukan di ASTRO sentiasa memegang produk Logitech dan Logitech G dalam hal yang paling tinggi, jadi saya gembira kami menyertai pasukan. Kekuatan jenama ASTRO yang digabungkan dengan teknologi yang tidak dapat ditandingi oleh Logitech G dan rangkaian pengedaran global akan membawa produk kami kepada lebih ramai pemain di seluruh dunia. "

ASTRO adalah perintis dalam produk audio dan gaya hidup permainan dan mempunyai kedudukan kepimpinan yang kuat dalam hujung premium konsol pasaran alat permainan konsol global. ASTRO lebih terkenal dengan alat dengar ikon A40 dan A50 yang direka untuk pemain pro dan peminat teras. A10RO baru-baru ini memperkenalkan A10 memperluaskan capaian syarikat dalam pasaran konsol alat dengar, yang menawarkan intipati apa yang menjadikan premium alat dengar mereka, tetapi pada titik harga yang lebih luas.

Impak yang dijangkakan ke atas keputusan kewangan untuk Tahun Fiskal 2018

Logitech akan membeli ASTRO pada harga $ 85 juta, dan pengambilalihan itu dijangka ditutup pada awal bulan Ogos. Dengan penambahan ASTRO, kami melabur dalam pasaran permainan bersebelahan - pasaran permainan konsol - untuk membantu mempercepat pertumbuhan jangka panjang perniagaan permainan kami. Dalam TK 2018, kami menjangkakan pengambilalihan ASTRO untuk menambah kira-kira dua titik pertumbuhan ke barisan teratas, dan untuk menjadi Sedikit dilutif ke bawah pada tahun pertama, kerana kami mengintegrasikan perniagaan dan melabur untuk mengembangkan ASTRO di peringkat antarabangsa.







CROWDSOURCING Membawa Pemandu Kereta Elektrik DUTCH Sampai Ke Kuala Lumpur

 
Melancarkan dunia dalam kereta elektrik tanpa sebarang wang; Laluan ditentukan oleh sesiapa sahaja yang sanggup memberikan makanan, tempat tinggal dan peluang untuk mengisi semula kenderaannya. Jauh seperti idea ini, itulah yang dilakukan Wiebe Wakker, 30 tahun yang sedang melalui Malaysia.


Orang Belanda yang berpengalaman yang berangkat ke Australia dari Belanda pada 15 Mac, 2016, tiba di Malaysia dari Thailand lebih dari seminggu yang lalu sebagai sebahagian daripada misi global yang unik untuk mempromosikan kemapanan dalam kehidupan seharian dan mempamerkan kenderaan elektrik.

Wakker bergantung kepada orang ramai untuk mencapai matlamatnya. Plugmeinproject.com laman webnya menawarkan orang peluang untuk menyokongnya dengan tenaga. Setakat ini, lebih daripada 1,000 orang dari 45 buah negara dan 5 benua telah memasukinya. Laluan ini juga ditentukan oleh kemurahan hati ini yang telah menyaksikan Wakker Zigzagging di seluruh Eropah. Dia kemudian menjadi orang pertama yang menyeberang Timur Tengah dan India dengan kereta elektrik dan kini, 483 hari kemudian, Wakker telah mencapai Kuala Lumpur.

Wakker sangat lega kerana telah sampai di Malaysia, katanya: "Minggu-minggu yang lalu telah sangat sibuk. Di India saya menghadapi cabaran selepas cabaran. Ia mula kecil dengan pegas gegelung yang pecah, ia menjadi lebih bermasalah apabila VW Golf Station Wagon yang telah dipasangnya telah ditahan oleh Kastam Bangladeshi dan apabila pengecasnya rosak kerana litar pintas ia menjadi sangat mencabar. Keretanya terpaksa diangkut ke bandar terdekat tetapi ia tersangkut di gudang di mana tidak ada jalan untuk memulangkannya kembali ke jalan dan mengambil masa 3 hari sebelum penyelesaian ditemui. Melalui semua ini, pengembara solo tidak pernah merasa dia bersendirian dalam misinya."

Dalam banyak cara, baik di luar talian dan dalam talian, bantuan telah ditawarkan," katanya. "Penduduk tempatan memberi saya tempat tinggal dan kemudian membantu mencari tempat untuk memunggah kereta. Orang ramai yang mengikuti Wiebe dalam talian dapat memberikan lukisan teknikal mengenai cara mengangkut kereta dari trak. "Ia hanya menakjubkan bagaimana ramai orang mahu membantu saya mencapai matlamat saya, pada setiap peringkat dan melalui setiap cabaran perjalanan," kata Wakker.

"Akhirnya saya membuatnya tepat pada masanya ke Myanmar, maka lebih dari 11 hari saya melintasi seluruh negara, dengan segera diikuti dengan satu lagi perjalanan yang sibuk melalui Thailand. Di kedua-dua negara, panduan dan permit mandatori diperlukan yang mahal; Setiap hari saya perlu bergerak. Ini menjadikannya sangat sukar, tetapi sekarang saya berada di Malaysia saya tidak mempunyai tekanan itu lagi. Saya mempunyai 90 hari untuk pulih tetapi, paling penting, untuk mengetahui apa yang ditawarkan oleh negara dari segi kemapanan. "

Misi Plug Me In adalah untuk meningkatkan kesedaran di sekitar kenderaan elektrik dan kehidupan yang mampan. Wakker suka mengambil penduduk tempatan untuk testdrives untuk menunjukkan manfaat memandu tanpa bahan api. Ramai orang percaya kereta elektrik dan tidak bersedia untuk penggunaan sehari-hari tetapi Wakker menunjukkan sebaliknya. "Melalui keseronokan dan keseronokan saya menunjukkan bahawa kereta elektrik sudah siap untuk masa depan. 

Mereka cepat, senyap dan pelbagai sudah cukup untuk digunakan oleh orang ramai untuk aktiviti harian, "kata Wakker. Di setiap negara Wakker melintasi, dia bercakap dengan organisasi kerajaan dan memberi kuliah tentang mobiliti yang mampan di universiti dan kedutaan. Video dan laporan tentang pertemuan ini dapat dilihat di laman webnya plugmeinproject.com dan selepas perjalanan ia akan menyelesaikan dokumentari mengenai semua yang dia telah temukan dalam pengembaraan yang menakjubkan ini.







1 Julai 2017

Logitech Memperkenalkan Kamera Persidangan Perdana untuk Bilik Kecil Iaitu MeetUp

 
Logitech mengumumkan tawaran kamera persidangan utama, Logitech® MeetUp. Direka khusus untuk bilik persidangan kecil atau bilik-bilik huddle, bidang pandangan 120darjah MeetUp menjadikan setiap tempat duduk di meja jelas kelihatan semasa mesyuarat. Dengan akustik yang disesuaikan untuk bilik-bilik yang dibingungkan dan reka bentuk all-in-one yang kompak yang meminimumkan kekacauan kabel, MeetUp adalah plug-and-play USB yang dirancang untuk berfungsi di luar kotak.


Memandangkan syarikat-syarikat bergerak untuk membuka pelan lantai, ruang-ruang kerapu menjadi semakin popular di tempat kerja hari ini. Tetapi sehingga kini, alat-alat di ruang pertemuan ini telah versi berskala besar sistem bilik besar, menawarkan pengalaman video subpar, "kata KP Sim, Pengurus Logitech Malaysia, Filipina dan Brunei. "Logitech MeetUp adalah dibina khas untuk bilik kejuruteraan dan keperluan video dan audio yang unik, memastikan semua orang di meja jelas dilihat dan didengar. Ia memberikan pengalaman kolaborasi yang luar biasa. "


"Dalam laporan kami pada Persidangan Video Enterprise yang baru-baru ini, kami menganggarkan terdapat 30-50 juta bilik-bilik yang merata di seluruh dunia, dan keterjangkauan, perkhidmatan diri dan kemudahan penggunaan akan menjadi faktor utama untuk penerimaan video di bilik-bilik ini , "Kata Andrew W. Davis, penganalisis kanan dan rakan kongsi di Wainhouse Research.

"Logitech MeetUp memenuhi semua kriteria untuk kejayaan dalam ruang mesyuarat ini. Ia adalah penyelesaian yang anggun, mudah, dan berpatutan yang telah direka dari bawah untuk bilik persidangan kecil. Kehebatan Logitech dalam audio-video untuk komunikasi masa nyata yang digabungkan dengan reka bentuk All-in-one MeetUp menjadikannya sangat mudah bagi pelanggan untuk melanjutkan penyiaran konferensi video mereka. "
Logitech MeetUp direka untuk bekerja dengan hampir semua aplikasi perisian persidangan video dan perkhidmatan awan, termasuk Skype® for Business, aplikasi kolaborasi Cisco, dan semua rakan Program Kerjasama Logitech seperti BlueJeans, BroadSoft, Vidyo dan Zoom. MeetUp menangkap bidang pandangan seragam 120 darjah dengan pilihan untuk memangkas tambahan 25 darjah ke kiri dan kanan. Kanta Logort, kejuruteraan rendah, optik UltraHD 4K dan tiga pratetap kamera memberikan pengalaman video premium. 
MeetUp telah mengintegrasikan audio yang dioptimumkan untuk ruang bilik kerapu, memberikan pengalaman bunyi luar biasa. Tiga mics yang mengasingkan bunyi dan penceramah yang dioptimumkan suara membantu memastikan semua orang didengar dengan jelas seperti yang dilihat. MeetUp adalah Microsoft Cortana® yang disahkan untuk arahan suara ketepatan dengan mana-mana sistem Windows 10. Untuk bilik yang lebih besar, di mana peserta pertemuan lebih daripada lapan kaki dari mikrofon, pelanggan juga boleh membeli

Logitech Expansion Mic untuk MeetUp

Logitech juga memperkenalkan ConferenceCam Soft Remote, sebuah aplikasinya yang mudah mengubah pintar atau tablet menjadi kawalan jauh untuk Logitech MeetUp. ConferenceCam Soft Remote memaparkan semua kawalan yang ada pada remote Logitech. Ia serasi dengan kedua-dua peranti Android dan iOS dan akan tersedia pada bulan Julai secara percuma dari Google Play atau kedai Apple App.

Harga dan Pasaran

Logitech MeetUp akan tersedia pada akhir bulan Julai 2017. Pelanggan perniagaan boleh membeli MeetUp melalui rangkaian reseller Kerjasama Video Logitech dengan harga runcit yang dicadangkan sebanyak RM4,799.00 (termasuk GST). Logitech Expansion Mic untuk MeetUp juga boleh didapati dengan harga runcit yang dicadangkan sebanyak RM1,169.00 (termasuk GST). Untuk maklumat lanjut, sila lawati http://www.logitech.com/en-my/product/meetup-conferencecam?wt.ac=HPB1-CTA1-meetup







30 Jun 2017

Persidangan Teknologi Pendidikan Sedunia Terokai Manfaat Permainan Komputer Untuk Pembelajaran

 
Penggunaan permainan komputer untuk menyokong pembelajaran dan penilaian keupayaan abad ke-21 akan menjadi tumpuan utama oleh Profesor Valerie Shute pada Persidangan Dunia Komputer dalam Pendidikan (WCCE) 2017 minggu ini.


Persidangan terbesar yang memberi tumpuan kepada penggunaan teknologi dalam pendidikan, WCCE2017 dijangka menarik beratus-ratus pendidik, penyelidik, pembuat dasar dan pakar teknologi ke Ireland Dublin untuk acara empat hari itu.

Profesor Valerie Shute akan meneliti penyelidikannya yang luas kerana Mack dan Eddie Campbell Tyner memikul profesor pendidikan di Florida State University di mana beliau memberi tumpuan terutamanya pada reka bentuk, pembangunan dan penilaian sistem-sistem canggih untuk menyokong kecekapan.

"Tidak ada batasan apa yang boleh anda sukai dengan permainan," kata Profesor Shute, yang menggunakan model penilaian diam dalam permainan untuk mengoperasionalkan dan mengukur kecekapan seperti kreativiti, penyelesaian masalah, pemikiran sistem dan kepatutan.

"Tidak seperti kitaran pelajar yang tidak berdaya yang kadang-kadang memaparkan dengan kaedah pendidikan tradisional, permainan boleh membalikkannya dengan memberi pelajar beberapa kejayaan awal, yang mendorong mereka untuk berusaha lebih keras. Kejayaan menghasilkan kejayaan, menyebabkan peningkatan ketekunan dan penyelesaian masalah, kedua-duanya penting untuk berjaya pada abad ke-21, "jelasnya.

Di WCCE2017, Profesor Shute akan mempamerkan platform permainannya sendiri yang dipanggil Physics Playground, yang telah menyampaikan peningkatan yang dapat diukur dalam pemahaman kanak-kanak dan penggunaan prinsip fizik dan kemahiran menyelesaikan masalah semasa ujian makmal.

Walaupun masih dalam Beta dan belum dikeluarkan secara komersial, permainan ini telah menarik minat yang signifikan dari guru dan pelajar sama ada ia telah ditunjukkan. Ia telah menjadi subjek geran dari Yayasan Gates dan Kerajaan AS.

Professor Shute adalah salah satu daripada lima penceramah utama yang mengetuai barisan yang mengagumkan di WCCE2017. Panel lain termasuklah:
  1. Lord David Puttnam, Juara Digital untuk Ireland
  2. Francesco Avvisati, Penganalisis Kanan Program OECD untuk Penilaian Pelajar Antarabangsa (PISA)
  3. Davide Storti, Penyelaras Inisiatif Belia di UNESCO
  4. Dr Indrajit Banerjee, Pengarah Bahagian Ilmu Pengetahuan UNESCO, yang menggalakkan penggunaan teknologi untuk meningkatkan akses kepada pendidikan.

WCCE 2017 akan diadakan dari 3-6 Julai di Pusat Persidangan Printworks di Dublin Castle. Untuk maklumat lanjut atau mendaftar untuk hadir, lawati www.wcce2017.com.






13 Jun 2017

Visa dan ShopBack Anjur Tiga Hari Kempen Buka Puasa Dalam Talian

 
Platform pulangan tunai (Cashback) terkemuka ShopBack dan syarikat teknologi pembayaran global Visa hari ini mengumumkan tawaran tiga hari kempen Buka Puasa ‘Jom Iftar Bersama ShopBack’, yang akan dianjurkan dalam bentuk tempahan makanan dalam talian menerusi Stor Visa di ShopBack Malaysia (https://www.shopback.my/visa) dari 14 - 16 Jun 2017.


Sepanjang tempoh acara ini, orang ramai boleh melawat laman web dan menempah makanan/baucer dari Eatigo, Fave by Groupon, Foodpanda, atau PappaDelivery untuk diri sendiri serta individu yang mahu mereka taja dan nikmati Buka Puasa bersama, di mana Visa dan ShopBack akan memberikan Cashback RM25 ke dalam akaun selepas itu.

Kami sangat gembira dapat bekerjsama dengan Visa menerusi kempen ini dalam semangat Ramadhan. Kami berharap untuk merakamkan penghargaan dan menggalakkan semangat perkongsian antara pengguna dalam talian di Malaysia, bermula dengan menempah dan berkongsi makanan bersama orang di sekeliling. Cashback yang diterima ini akan dipindahkan ke dalam akaun selepas pengesahan, yang juga adalah penjimatan yang boleh digunakan untuk sebarang tujuan yang baik.” Alvin Gill, Pengurus bagi ShopBack Malaysia berkata.

ShopBack Malaysia menjelaskan syarikat telah melihat 60% peningkatan dari segi bilangan pengguna di laman web dan aplikasi dalam tempoh enam bulan lalu, menunjukkan semakin ramai rakyat Malaysia berbelanja secara berhemah dan sentiasa mencari cara-cara untuk berjimat kerana cabaran ekonomi semasa.


Kini, terdapat lebih dari 650,000 rakyat Malaysia membuat pembelian dalam talian menerusi akaun ShopBack setiap bulan. Syarikat tersebut bekerjasama dengan lebih 500 rakan e-dagang dan antarabangsa seperti Booking.com, Fave by Groupon, Foodpanda, Hermo, Lazada, Zalora dan banyak lagi untuk memberi ganjaran kepada pengguna sehingga 30% tunai setiap kali mereka berbelanja dalam talian.

ShopBack ialah platform CashBack terkemuka di Asia Tenggara yang telah membantu pembeli dalam talian di Malaysia menjimatkan sehingga RM13.5 juta sehingga kini. Selain Malaysia, ShopBack juga terdapat di India, Indonesia, Filipina, Singapura dan Taiwan. 

Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web ShopBack Malaysia atau ikut Facebook rasmi mereka.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter